ספטמבר ב30, 2024

למה לעבוד בכלל?🤔

הרבה אנשים עם מוגבלות רוצים לעבוד ולהשתלב בשוק החופשי אבל גם חוששים להפסיד את גמלת הנכות ולכן נמנעים מעבודה שמא תתבטל להם הגמלה. אז תרשו לנו לתקן את הטעות – מדובר בתפיסה מוטעית מהעבר! על חוק לרון שמעתם? הוא בא להגן עליכם ולאפשר לכם גם לקבל גמלת נכות וגם לעבוד. איך זה עובד? עובדים כמה שרוצים ויכולים בהתחשב במגבלתכם, ולפי השכר שתרוויחו, יתעדכן סכום הקצבה. עד שכר 6297₪ קצבתכם לא תפגע כלל! משכר 6,500 ירדו מהקצבה 61₪ בלבד ובמדרגות השכר הבאות ירד סכום יחסי. הדבר החשוב לדעת הוא שגם אם סכום הקצבה ירד, שכר מעבודה + סכום הקצבה, תמיד יהיה גבוה יותר! בנוסף, במקרה שתפסיקו לעבוד, הקצבה תתעדכן בחזרה לסכום המקורי ע"פ זכאותכם, ללא שום בדיקה של ועדה רפואית מחדש. חוץ מזה שלעבודה יש חשיבות כל כך גבוהה לבריאותנו הנפשית: ערך עצמי, יצרנות, מסוגלות, נורמטיביות, שוויוניות, משמעות, פרנסה, מפגש חברתי, עניין ועוד. לכן שווה לצאת לעבוד! למה להמנע אם אפשר רק להרוויח מעבודה?? מוזמנים לבדוק ולהתנסות במחשבון של חוק לרון באתר הביטוח הלאומי: https://www.btl.gov.il/Simulators/NehutIndex/Pages/Calculator.aspx וכמובן מוזמנים לפנות אלינו להסברים וליווי תעסוקתי: ☎️ 1599-510-550

אובדנות- בואו נמנע את זה

רחל (שם בדוי) היתה בטיפול וקיבלה מעטפת תמיכתית רחבה מגורמי מקצוע ומשפחה. למרות זאת, דווקא בתקופה שעל פניו נראתה אופטימית ויציבה, התאבדה.

גם שושי (שם בדוי) ניסתה להתאבד, דווקא לאחר פגישה מעולה עם עובדת השיקום שבה נראתה ונשמעה טוב. לשמחתנו היא לא הצליחה.

לרוב נדמה כי ישנם סימנים מקדימים ברורים למצב של אובדנות, אך ישנם גם מקרים שבהם ההתאבדות מתרחשת ללא סימנים גלויים וחשוב להגביר מודעות גם אליהם. כיצד?

הספרות המקצועית מציגה 2 סוגי אובדנות: תכנון מראש לעומת אימפולסיביות.

⬅️ תכנון ארוך טווח:

ברוב המקרים, התאבדות מתרחשת לאחר תהליך ממושך של מחשבות אובדניות והתדרדרות במצב הנפשי. במהלך התקופה הזו, האדם עלול לחוות דיכאון, תחושת חוסר תקווה ומצוקה קשה. לעיתים קרובות מופיעים סימנים מקדימים כמו דיבורים על מוות, שינויי מצב רוח, פרידה מחפצים יקרי ערך, או נסיגה חברתית.

⬅️ אובדנות אימפולסיבית:

תופעה של אובדנות, שבה אדם מחליט להתאבד באופן פתאומי, ללא תכנון מוקדם. מצב כזה עלול להתרחש במצבי לחץ קיצוני, התקפי דיכאון, כעס, שימוש באלכוהול או בסמים, או במצבים נפשיים מיוחדים כמו PTSD.

מחקרים מצביעים על כך שאימפולסיביות גבוהה עשויה להיות גורם סיכון להתנהגות אובדנית פתאומית.

בשני סוגי האובדנות יכולה להיראות שלווה מדומה – סימן מבלבל שיש לשים אליו לב. המעבר לרוגע ושלווה יכול להתרחש לאחר שאדם הגיע להחלטה לסיים את חייו, מה שיכול לגרום לו לתחושת "הקלה" כוזבת. השינוי הזה עלול להטעות את הסביבה ולגרום לה לחשוב שהמצב השתפר, בעוד שלמעשה מדובר בסכנה קרבה.

כיצד ניתן למנוע אובדנות, כשיש וגם כשאין סימנים מקדימים?

🩵 יצירת סביבה תומכת ופתוחה לתקשורת רגשית – עידוד אנשים לדבר על רגשותיהם ולפנות לעזרה.

🩵 שימת לב לשינויים קטנים גם כאשר אין סימנים ברורים. שינויים קלים בהתנהגות (לטובה או לרעה) עשויים להצביע על מצוקה.

🩵 העלאת מודעות (גם של אנשי מקצוע) – להכיר במגוון רחב של סימנים ולעודד התערבות מוקדמת.

🩵 הרחקת אמצעי הקטל – במיוחד אם יש נסיונות קודמים והאדם הינו באוכלוסיית סיכון (כמו בני נוער וצעירים, אנשים עם הפרעת אישיות, נסיונות התאבדות קודמים ועוד). דבר שיכול למנוע (או לפחות לעכב) התאבדות אימפולסיבית.

🩵 הנגשת שירותי בריאות הנפש – הקלה על הגישה לשירותים אלה והפחתת הסטיגמה. אפשרות לערוץ תקשורת תומך, נגיש ומיידי בעת מצוקה.

🩵 תמיכה חברתית וקהילתית – חיזוק קשרים חברתיים באופן שוטף ורציף וחיזוק התחושה (במעשים ובמילים) שהאדם לא לבד.

לסיכום נאמר – לא לפחד לדבר על אבדנות! זה לא ייתן רעיונות, זה רק יפחית את המצוקה.

אם את.ה חש.ה מצוקה נפשית או אם אתם מכירים אדם במצוקה, חייגו אלינו:  9518* .

מקדמות התעסוקה של צוות שחרית יצאו להתאוורר בקיסריה😍

קפה ונשנושי בוקר מול הים, סדנת ניפוח זכוכית שבה יצרו כלים יפים, ארוחת צהריים מפנקת, בריכה ובעיקר אוירה טובה וכיפית🥰 הן הגיעו מכל רחבי הארץ.

לרוב הן עצמאיות ומתרוצצות בשטח (עובדות מה-זה קשה!!) ונפגשות בעיקר עם צוות המחוז.

זו היתה הזדמנות להכיר יותר לעומק ולהתחבר, לגלות שהן כולן מקסימות, לנשום בלי לחץ, ולהנות יחד משלל הפינוקים,

הארגון, והמחשבה על כל פרט ופרט במיוחד עבורן❤️ הן נותנות את הלב והנשמה כל השנה! מגיע להן בחזרה🙌

התרגשות שיא במרכז הטכנולוגי!

כל החבר'ה של המרכז ובמיוחד חן (הבחור המצחיק שמשתעשע עם הרמקול😆) חיכו בקוצר רוח לשיתוף הפעולה הזה עם חברת השליחויות הענקית (!) 'כץ משלוח בינעירוני מהיר בע״מ'. מהיום , במרכז הטכנולוגי בירושלים, פועלת נקודת מסירה, בה תוכלו לאסוף חבילות שהזמנתם משלל אתרים (שיין, אייהרב ועוד) .

העובדים במרכז הינם אנשים עם מוגבלויות שונות ויכולות טכנולוגיות גבוהות! התווספות נקודת המסירה, מאפשרת להם

 חוץ מעבודה במעבדה, מיחדוש מחשבים, תיקוני חומרה ועוד, לעבוד גם בשירות לקוחות ותפעול לוגיסטי – חלק חשוב בהתפתחותם  המקצועית.

כמובן שהם עברו הכשרה ספציפית עם מר עמוס בן חיים – מנהל מערך נקודות מסירה בחב' כץ שליחויות (ואדם מקסים ומרתק בפני עצמו). חוץ מזה כמובן הצוות המקצועי שלנו במרכז, מכשיר, מלמד, מלווה ותומך בכל רגע נתון.

אז אם אתם ירושלמים ומזמינים חבילה, ביחרו לקבל אותה במרכז הטכנולוגי של בית חם בתלפיות🙏

גם תקבלו שירות מדהים וגם תקדמו שוויון הזדמנויות בתעסוקה!

גאים בהם❤️❤️❤️

בקרוב גם פתיחת החנות למיחדוש ומכירת מחשבים!

עיקבו אחרינו לכל העידכונים

ויאללה, לכו להזמין…!!

פוסטים נוספים

מעוניינים להתנדב?

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם!