אבחון פסיכודידקטי

אבחון פסיכודידקטי נערך על ידי פסיכולוג חינוכי ואורכו נע בין 4-6 שעות.

שמו של האבחון נגזר מתוך השילוב בין החלק הנפשי (פסיכו) ובין החלק הלימודי (דידקטי). האבחון כולל סוללה רחבה של כלים: אבחון אינטליגנציה מלא, מבחני תפיסה חזותית ושמיעתית, זיכרון, תפיסה כמותית, תפיסת רצף, מבחני סינון לקשיי קשב וריכוז, בדיקת מיומנויות הלימוד היסודיות- קריאה, כתיבה, חשבון והתרשמות מהתפקוד הרגשי. אבחון פסיכו דידקטי מספק תמונה רחבה על תפקודו של הילד ובמידת הצורך גם התאמות לבגרות (כולל ברמה 3) והמלצות לסיוע. מתוך האבחון הפסיכודידקטי נגזרים הכוחות והקשיים של הילד ובהתאם, ההמלצות שיאפשרו את קידומו.

מתי כדאי לפנות לאבחון פסיכודידקטי?

ראשית, סיבת הפנייה העיקרית היא כשמתגלה קושי משמעותי בתפקוד הלימודי של הילד. מעבר לכך, כדאי לערוך אבחון פסיכודידקטי

  •  כשמנסים לברר באופן רחב את מקורות הקושי של הילד והסיבות לתפקוד הלקוי
  •  כשיש שאלה בנוגע ליכולת השכלית של הילד
  •  כשהסביבה חושדת שישנם קשיים רגשיים / מוטיבציוניים הפוגעים משמעותית בתפקוד
  •  כשעולה הצורך לחשוב על מסגרת המתאימה לצרכי הילד.
     
אבחון פסיכודידקטי מתאים לילדים מגילאי גן חובה ועד לתיכון (כולל).
 
לקביעת תור
1599-510-550
דנה יקיר, מנהלת מרפאות "בית חם"